Tuesday 30 September 2014

Cara mengatasi keguguran rambut

Rambut makin hari makin banyak gugur??Rambut semakin menipis dan jarang??Risaukan kepala anda suatu hari nanti takder rambut atau Botak???
Jangan risau yer..Masalah rambut ni bukan sekadar dialami oleh orang yang tua, tetapi juga turut dialami golongan muda. terutamanya wanita lepas bersalin.Wanita lepas bersalin kerap mempunyai masalah keguguran rambut.. Mari sama sama kita kenali punca  keguguran rambut selepas bersalin, antaranya:
Perubahan hormon
Sepanjang tempoh kehamilan, hormon progesteron dan estrogen pada wanita hamil sangat tinggi.  Kedua-dua hormon ini menyebabkan pertumbuhan rambut terhenti dalam fasa anagen atau lebih dikenali sebagai fasa pertumbuhan.  Sebab itu, wanita hamil kelihatan lebih berseri-seri dan nampak cantik.  Rambut mereka kelihatan berkilat dan bersinar-sinar.
Tetapi, selepas bersalin iaitu sekitar usia bayi tiga hingga empat bulan, kesemua hormon akan kembali normal dan pada waktu ini, ibu-ibu akan mengalami semula masalah keguguran rambut.Disebabkan sepanjang tempoh kehamilan tidak banyak rambut gugur, kali ini keguguran rambut berlaku dengan lebih banyak.  Rambut yang gugur berterusan menyebabkan ia tidak sempat tumbuh dan memanjang.  Akibatnya, rambut kelihatan semakin menipis dan jarang.
Tekanan
Selepas bersalin, wanita menjadi ibu sibuk menguruskan keperluan keluarga dan bayi yang baru lahir.  Lebih memburukkan keadaan apabila si ibu juga perlu bekerja.Menghadapi pelbagai tekanan dalam mengendalikan kesemua tugas-tugas ini membatasi masa untuk ibu menjaga kesihatan dan kebersihan rambutnya.
Jika tidak diberi perhatian, masalah keguguran rambut yang dialami setiap ibu selepas melahirkan akan menjadi semakin teruk. Namun, dalam tempoh setahun itu sekiranya ia tidak dirawat dengan segera, masalah tersebut akan menjadi semakin serius sehingga akhirnya boleh menjadi keguguran rambut jenis wanita (female pattern baldness).  Masalah rambut ini adalah jenis kekal dan sukar untuk ditangani.

Apa yang Shaklee sediakan untuk mengatasi masalah keguguran rambut anda???

cara mengatasi keguguran rambut
cara mengatasi keguguran rambut
Set Rambut Gugur Shaklee membantu mengatasi masalah rambut gugur dan menggalakkan pertumbuhan rambut baru yang lebih sihat.Ia membantu mengatasi masalah rambut gugur dari dalam supaya masalah rambut gugur ini tak berulang lagi.

Mari selesaikan kerisauan anda dengan set shaklee ni....dijamin memuaskan hati anda..syaratnya senang jer..AMBIL SECARA KONSISTEN!!!!!!

Perlukan konsultasi tentang produk shaklee/menjana pendapatan dengan shaklee/menjadi ahli shaklee???
CALL/WHATSAPP/SMS: 0148854484 (WINNIE LURANG)
FB: www.facebook.com/win vita shoppe (Sila LIKE untuk dapat info terkini tentang produk Shaklee)Pengedar sah Shaklee di Miri,Sarawak

No comments:

Post a Comment