Thursday 9 October 2014

Anak anda cukup nutrisi untuk membesar?


Tahukah anda bahawa kanak-kanak yang mempunyai diet yang kurang nutrisi, sama ada kerana kekurangan makanan atau kerana corak pemakanan yang tidak cukup nutrien akan terdedah kepada kesan kesihatan dan penyakit untuk jangka masa pendek dan jangka masa panjang.Malah boleh mengganggu proses tumbesaran mereka. Sebab tu saya nak sangat bincangkan kat entry kali ni ,tentang kesan kekurangan nutrisi kepada tumbesaran mereka..


anak anda cukup nutrisi untuk membesar?
Anak anda cukup nutrisi untuk membesar
Kesan kekurangan protein — Kekurangan pengambilan protein dan boleh menyebabkan pelbagai masalah tumbesaran, termasuk tumbesaran terbantut, kekurangan berat badan dan kurang daya tahan terhadap jangkitan penyakit.

Anemia akibat kekurangan zat besi — Zat besi penting untuk menghasilkan sel darah merah yang mengandungi hemoglobin, iaitu protein yang berfungsi mengangkut oksigen. Kekurangan zat besi bermakna kanak-kanak mengalami masalah kekurangan darah dan menjadi cepat penat.Tanda anemia ialah selalu berasa letih, tidak bermaya, tidak dapat menumpukan perhatian dan kelihatan pucat. 

kesan akibat kekurangan vitamin A - Boleh menyebabkan seseorang itu rabun malam,kurang pertumbuhan pada rambut kanak-kanak,hilang selera makan,kulit yang kering dan kasar,kurang daya ketahanan pada jangkitan dan boleh menyebabkan mata kering

Kesan akibat kekurangan vitamin B - tumbesaran terbantut,kurang konsentrasi,sering keletihan,kurang selera makan dan sembelit

Kesan kekurangan kalsium - sering kejang otot,gigi cepat rosak,tumbesaran terbantut,mudah marah,kemurungan dan cepat penat

Kesan kekurangan vitamin c - kurang daya ketahanan badan,gusi berdarah,kulit kering serta kelihatan bersisik,sering keletihan dan luka lambat sembuh.

Hah!!itulah sebahagian kesan kesan kurang pengambilan nutrisi kepada kanak kanak yang dapat saya kongsikan dengan anda..Pentingkan nutrisi ni untuk tumbesaran anak anda agar mereka membesar dengan sihat dan bijak..Jadi tiada ibubapa yang ingin anak mereka membesar dengan tak cukup nutrisi..Oleh sebab itu Mealshakes dihasilkan untuk melengkapkan nutrisi anak anak anda.

anak anda cukup nutrisi untuk membesar?
Anak anda cukup nutrisi untuk membesar?

Tahukah anda mengapa Mealshakes shaklee sangat penting untuk tumbesaran anak anda?Saya nak kongsikan pula kenapa Mealshake ni penting untuk anak anda. ..Apa kaitannya dengan tumbesaran anak anda dan kenapa saya sarankan anda sediakan mealshakes ni untuk anak anda..

1. Index glisemik yg rendah - untuk membekalkan tenaga sepanjang hari.

2. Lengkap dengan 9 asid amino - penting untuk pertumbuhan & pembaikan tisu badan.

3. Antioksidan - mengekalkan kesihatan kulit dan membaiki sel-sel badan.

4. Kaya dengan serat - membantu penghadaman dan mengelakkan sembelit

5. Kaya dengan Vitamin B - meningkatkan daya fokus & perhatian serta memelihara kesihatan saraf.

6. Lengkap dengan sodium & magnesium - penting untuk keseimbangan cecair dalam badan & mengelakkan cepat letih.

7. Mengandungi Vitamin C - menyihatkan gusi, gigi & kulit serta menguatkan sistem imun badan supaya tidak mudah diserang demam, batuk & selsema atau jangkitan kuman.

8. Mengandungi Vitamin A - vitamin yg diperlukan untuk kesihatan mata & mengelakkan rabun.

9. Mengandungi kalsium & Vitamin D - penting untuk perkembangan tulang yg kuat serta mengelakkan tumbesaran yg terbantut.

10. Dilengkapi dengan zat besi & vitamin B 12 - amat penting untuk pembinaan sel-sel darah merah serta mengelakkan anemia atau tekanan darah rendah.



Walaupun saya menjaga pemakanan anak-anak, tapi saya sedar yang saya tidak dapat bekalkan secukupnya vitamin, mineral  dan nutrien yang diperlukan oleh tubuh badan anak-anak. Dengan itu saya menambahkan makanan tambahan MEALSHAKE SHAKLEE iaitu multivitamin dan multimineral ke dalam diet harian anak-anak saya. Dan nyata terdapat banyak perbezaan setelah mereka mula mengambil MEALSHAKE.

Anda pula bagaimana????


Berminat dengan produk/Perlukan konsultasi tentang produk shaklee/menjana pendapatan dengan shaklee/menjadi ahli shaklee???
CALL/WHATSAPP/SMS: 0148854484 (WINNIE LURANG)
FB: www.facebook.com/winn vita shoppe (Sila LIKE untuk dapat info terkini tentang produk Shaklee)
Pengedar sah Shaklee di Miri,Sarawak 
COD area miri dan khidmat pos untuk yang di luar miri.

No comments:

Post a Comment