Sunday 12 October 2014

Benarkah Shaklee Tidak Halal?

Rasa rasa nak bagi penerangan tentang status Halal shaklee pula kali ni..ramai sangat pengguna dan bakal pengguna shaklee meragui status shaklee ni..Akibat desas desus mengatakan shaklee ni tak halal..Jum kita siasat apakah kebenaran tentang status tersebut.. 

Benarkah Shaklee tak halal? 
  • Shaklee bukanlah produk Malaysia. Produk ini dihasilkan di USA. Kilang di USA. Bahan mentah semua dari sana.
  • Produk Shaklee dieksport ke Malaysia.
Jadi, jelasla ya.. produk Shaklee ni semua dari USA.
Kesemua produk Shaklee yang dijual di Malaysia telahpun mendapat Sijil Halal daripada Islamic Services of America (ISA).Siapa pula ISA ni? Betul ke ISA ni boleh bagi sijil halal?ISA ni adalah satu organisasi  yang bertanggungjawab memberikan sijil halal di Amerika. Tapi yang membuatkan ISA di lebih best sebab ISA diiktiraf di peringkat dunia. Banyak organisasi Halal di negara lain mengiktiraf ISA ni, termasuklah JAKIM sendiri. Dan paling best, ISA diiktiraf oleh JAKIM semenjak tahun 1982 lagi.
Jom kita lihat bukti menunjukkan Status Halal Produk Shaklee yang dikeluarkan oleh ISA (Islamic Services of America) disahkan mendapat pengesahan dan diperakui atau diiktiraf oleh JAKIM / Jabatan Kemajuan ISLAM Malaysia.


benarkah shaklee tidak halal
Benarkah Shaklee Tidak Halal

Kenapa tiada cop halal kat botol Shaklee?

Ia adalah kerana Shaklee di buat di US dan tiada kilangnya di Malaysia. JAKIM hanya keluarkan sijil halal untuk produk dari Malaysia sahaja.ISA tak letak cop halal kat botol sebab permohonan dibuat oleh Shaklee dalam group of products. Lagi pun ubat – ubatan dan supplement tak perlu pun cop halal, tapi perlu mendapatkan kelulusan Kementerian Kesihatan(KKM) sebab tu setiap botol Shaklee ada nombor KKM.

Bukti Shaklee Halal

Sijil Halal Shaklee 2014 adalah bukti untuk rujukan pembaca dan pengguna Shaklee. Anda boleh dapatkan senarai Produk Shaklee yang disahkan halal menurut ISA, badan halal antarabangsa yang mendapat pengiktirafan JAKIM.
benarkah shaklee tidak halal?
Benarkah Shaklee tidak halal?

Anda perasan tak??? Collagen Powder Shaklee tiada dalam list ni tau.. Tapi jangan risau kerana status halal Collagen Powder Shaklee sedang berada dalam proses pengesahan oleh pihak ISA..Untuk pengetahun semua, sumber utama yang digunakan di dalam Collagen Powder Shaklee ialah sisik ikan merah dari air laut dalam dan tumbuh-tumbuhan..

Jadi jika ada yang meragui tentang status halal produk Shaklee inilah buktinya... 



Berminat dengan produk/Perlukan konsultasi tentang produk shaklee/menjana pendapatan dengan shaklee/menjadi ahli shaklee???
CALL/WHATSAPP/SMS: 0148854484 (WINNIE LURANG)
FB: www.facebook.com/winn vita shoppe (Sila LIKE untuk dapat info terkini tentang produk Shaklee)
Pengedar sah Shaklee di Miri,Sarawak 
COD area miri dan khidmat pos untuk yang di luar miri.

No comments:

Post a Comment