Thursday 23 October 2014

Ilmu Asas Breastfeeding

Entry saya kali ni untuk ibu-ibu yang menyusukan bayi terutamanya buat ibu yang tak tau tentang ilmu breastfeeding.Nak breastfeed si comel pun kena ada ilmu yang cukup tau, baru penyusuan itu akan berjaya.Keberkesanan dalam satu-satu proses penyusuan ibu di saat si comel di lahirkan sehinggalah putus susu adalah ditentukan oleh penyusuan berkualiti.  Dengan memahami KONSEP ASAS PENYUSUAN anda akan dapat merealisasikan PENYUSUAN YANG BERKUALITI.
 
 Jum kita fahami KONSEP PENYUSUAN ni dulu...

SUPPLY BY DEMAND
Inilah konsep asas penyusuan sebenar yang perlu kita fahami..Supply berkadar langsung dengan Demand, Semakin kerap payudara kita dirangsang (bayi menyusu, payudara dipam atau diperah), semakin banyaklah susu akan dihasilkan.Setiap kali anda mengosongkan payudara, ia akan memberi stimulasi kepada kilang susu untuk lebih banyak menghasilkan susu...sekurang-kurangnya 3jam sekali adalah sangat bagus untuk ibu mengosongkan payudara..
Ilmu Asas Breastfeeding
Ilmu Asas Breastfeeding

Sentiasa berfikiran positif
Menyusukan bayi ni mental dan fizikal kene kuat..Mental kena sentiasa positif jangan sesekali tanamkan dalam diri kita yang susu tak cukup..Jika begitu maka tak kan cukuplah susu untuk anak kita..Elakkan stress..Stress akan mengganggu kestabilan hormon dan sekaligus akan menyebabkan penghasilan susu tidak lancar..Sebab tu lah saya sarankan ibu-ibu yang menyusukan anak mengambil B Complex untuk mengawal stress dan juga untuk kekal bertenaga..

Pemakanan yang teratur dan seimbang
Ambil hidangan seimbang berpandukan Panduan Piramid Pemakanan (nutrient yang lengkap dan berkahsiat. Banyakkan minum air (digalakkan air suam) sepanjang hari sekurang-kurangnya 2L sehari. Pengambilan supplement penting sekiranya ibu tidak dapat mengamalkan gizi pemakanan yang seimbang.

Selain konsep  yang berkesan supplement juga boleh ditambah sebagai makanan kesihatan sepanjang perjuangan penyusuan susu ibu ni..jika ibu-ibu ingin memilih bolehlah mencuba SET PENYUSUAN SHAKLEE yang saya sarankan ni..Supplemen ini bukan untuk banyakkan susu sahaja yer..malah banyak lagi kebaikan yang akan ibu-ibu perolehi dari set penyusuan shaklee ini..

Ilmu Asas Breastfeeding
Ilmu Asas Breastfeeding
Secara ringkasnya, ibu-ibu kena memahami dan praktikkan ilmu konsep penyusuan ni baharulah penyusuan berkualiti tercapai..

Perlukan konsultasi tentang produk shaklee/menjana pendapatan dengan shaklee/menjadi ahli shaklee???
CALL/WHATSAPP/SMS: 0148854484 (WINNIE LURANG)
FB: www.facebook.com/win vita shoppe (Sila LIKE untuk dapat info terkini tentang produk Shaklee)Pengedar sah Shaklee di Miri,Sarawak
Sila klik butang ORDER dibawah untuk membuat pembelian secara online..


 

No comments:

Post a Comment